Proč se vyplatí modernizovat komunikaci ve vašem skladu a celém dodavatelském řetězci?

Moderní charakter skladů a potřeba rychlého a profesionálního průběhu procesů pro zajištění rychlejšího obratu je v rozporu s představou manažera sedícího v kanceláři a odpovídajícího na otázky, pouze když pracovníci přijdou k jeho dveřím. Manažeři nyní musí být schopni komunikovat s pracovníky skladu kdykoliv. A to nejen individuálně, ale i s více pracovníky v různých částech skladu najednou.
Proč se vyplatí modernizovat komunikaci ve vašem skladu a celém dodavatelském řetězci?

Stejně tak musí být pracovníci schopni okamžitě zastihnout svého nadřízeného, aby nevznikala časová prodleva hledáním a informováním manažera o problému. Tato vylepšená komunikace by měla být zavedena na různých místech napříč celým procesem – včetně prodejen, skladů a distribučních center, dokonce i koncového zákazníka.

Ačkoli to všechno zní skvěle a v souladu s tím, co lidé očekávají od moderních skladových operací, co přesně to znamená pro komunikaci v provozu?

Jaké jsou výhody modernizace komunikace ve skladech?

1. Základ efektivního skladu

Přestože jsou sklady modernější, stále jsou velké, hlasité, někdy i chaotické. Proto je nepřetržitá komunikace nezbytná pro plynulý průběh procesů. Ať už se jedná o komunikaci mezi manažery a zaměstnanci, vedoucími a dělníky nebo mezi různými místy sítě dodavatelského řetězce, okamžitá komunikace je nepostradatelná.

Pro zajištění maximální produktivity pomáhají zjednodušit komunikaci ve skladu právě nové technologie. Mobilní komunikace například umožňuje zaměstnancům a manažerům být stále ve spojení, což snižuje potenciál vzniku zpoždění a zajišťuje co nejlepší chod skladu. Tato potřeba jediné komunikační linie v celé síti je nyní důležitější než kdy předtím. Zároveň tvoří základ efektivního fungování skladu.

2. Pohotové operace

Přestože jsou sklady stále primárně zaměřeny na model přepravy objemných položek do prodejen, musí se nyní zabývat i menšími dodávkami přímo k zákazníkům. S tím souvisí i vyzvednutí a přerozdělení vrácené položky napříč dodavatelským řetězcem. Více činností pak způsobuje zpoždění komunikace uvnitř dodavatelského řetězce, zejména ve skladu. To v konečném důsledku vede ke zpoždění dodání zboží tam, kde je ho potřeba nejvíce – do rukou zákazníků.

Multimodální zařízení pomáhají pracovníkům vybavit více objednávek najednou.

Starší komunikační prostředky, jako jsou telefonní stanice a reproduktory, nejsou v moderním prostředí skladu efektivní. Pracovníci a manažeři nyní potřebují přístup k mobilním zařízením, která jim umožňují komunikovat a sledovat navzájem svůj pohyb kolem skladu, aby se zvýšila celková rychlost.

Technologie jako VDP (Voice Directed Picking) byla v minulosti užitečná, jelikož umožňovala pracovníkům reagovat na hlasové pokyny a zpracovávat úkoly přirozeněji a včas. Modernější multimodální hlasově řízená zařízení tuto schopnost ještě více rozvinula. Pokud pracovník například potřebuje vybavit více objednávek najednou, může kromě získávání hlasových instrukcí k dalšímu místu vyzvednutí také zobrazit, kam položku umístit. Schopnost skenovat čárové kódy a RFID tagy pro potvrzení správného vyzvednutí navíc pomáhá odstranit zpoždění vznikající při požadovaném ověření od manažera.

3. Optimalizované řízení objednávek

Již jsme zmínili, že sklady nyní tvoří větší součást přímých dodávek zákazníkům. Potřeba plnit tyto závazky současně s dodávkami do obchodů staví pracovníky pod větší tlak, aby optimalizovali potřebné procesy.

Skenování a sledování položek napříč skladem, sledování průběhu dodávky nebo řešení vrácených položek, schopnost sledovat a sdělovat vývoj dodávek a stav hotového zboží je v dnešním rychlém podnikatelském světě nepostradatelná.

Připojená mobilní zařízení, vybavená skenery a technologií pro sledování polohy, umožňují pracovníkům pohodlně sledovat proces objednávek. Výsledkem je, že položky kdekoliv v rámci dodavatelského řetězce mohou být okamžitě vyhledány, což výrazně zvyšuje přesnost.

Multimodální řešení jsou klíčem k optimalizaci správy objednávek. Výzkumy ukazují, že tyto systémy mohou snížit celkovou dobu plnění objednávek o více než 15 % ve srovnání se samostatnými hlasovými systémy. Pomáhají také snižovat chybovost, což opět šetří čas i peníze. Chybovost hlasových systémů je v porovnání s multimodální komunikací o 63 % vyšší.

4. Spolupráce v celé síti

Schopnost manažerů komunikovat s pracovníky ve skladu je nyní jen malou částí procesu. V současnosti je vyžadována spolupráce napříč celou dodavatelskou sítí pro sledování a kontrolu zásob – včetně distribuce a přepravy.

Mobilní počítače, které lze připojit ke stejné hlasové a datové komunikaci a které jsou k dispozici v jakémkoli místě dodavatelského řetězce, umožňují řešit problémy okamžitě odkudkoli. Tím pomáhají udržovat řetězec v pohybu.

Díky schopnosti skenovat položky může být zboží dodáno mnohem rychleji.

V minulosti bylo možné identifikovat špatnou dodávku, až když se řidič dostal na končené místo. Nyní, díky schopnosti přímo skenovat položky na místě, mohou být dodávky potvrzeny ještě předtím, než jsou přemístěny a zboží může být identifikováno a dodáno mnohem rychleji. To samo o sobě činí dodavatelský řetězec mnohem efektivnější a zaručuje, že když dojde k problému, je rychle řešen.

Zlepšení spolupráce v rámci celé sítě také přináší významné výhody z hlediska plnění. Díky multimodální komunikaci jsou jednotlivé položky vybírány téměř o 17 % rychleji a vyřízení kompletních objednávek je rychlejší o více než 15 %.

5. Provozní uspořádání

Uspořádání operací v celém dodavatelském řetězci – od skladu až po koncového uživatele – zaručuje nejhladší a nejefektivnější cestu zásob. V prostředí, kde jsou objednávky různých velikostí rozdělovány do obchodů a k zákazníkům, se stává stále důležitější zlepšovat komunikaci a koordinaci. Selhání v jednom místě okamžitě ovlivňuje spolupráci v rámci celého dodavatelského řetězce. To stojí čas, peníze a má dopad na reputaci společnosti.

Nová technologie, zvláště pak nositelná technologie, umožňuje pracovníkům a manažerům být neustále v kontaktu, zatímco činnosti mohou být optimalizovány a produktivita maximalizována pomocí mobilních komunikačních prostředkůskenerů a dalších zařízení. Zavádění této technologie v celém dodavatelském řetězci má zásadní význam v moderním, rychle se rozvíjejícím prostředí – zejména prostředí, kde je potřeba mnohem více kontaktu než dříve.

Zajištění přístupu k důležitým obchodním informacím, jejich sdílení a úpravy v rámci dodavatelské sítě se stalo základním prvkem pokrokového skladu. Modernizace komunikace je jedinými způsobem, jak může dodavatelský řetězec zvládnout současné nároky spotřebitelů.

Nositelná technologie umožňuje pracovníkům a manažerům být neustále v kontaktu.

Chcete se dozvědět více o tom, jak mohou nositelná nebo ruční zařízení zefektivnit komunikaci ve skladu? Potřebujete poradit s výběrem správného zařízení? Náš tým vyškolených a certifikovaných odborníků Vám rád zodpoví na jakékoliv otázky z dané problematiky a pomůže s výběrem nejvhodnějšího zařízení přímo pro Vás.

Pro začátek navštivte na webových stránkách sekci mobilních terminálů či čteček čárových kódů, kde zjistíte víc!

Datascan - systémy automatické identifikace
✖ Zavřít

Poptávka

Odesláním formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů pro potřeby vyřízení záležitostí spojených s mým požadavkem.